:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Wspólnota powiedziała - nie

Warto wiedzieć, Wspólnota powiedziała - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 27/06/2019 08:22

Płacenie czynszu wraz ze wszystkimi jego elementami, między innymi funduszu remontowego, jest obowiązkiem każdego najemcy lokalu. Nie zastanawiając się zwykle na co idą jego pieniądze, wpłaca co miesiąc określoną sumę na konto zarządcy. I choć lokator w obawie o utratę mieszkania, regularnie płaci co miesiąc, to nie zawsze zarządca chce zrefundować mu poniesione na remont nakłady.

Pani Teresa mieszka na ul. Pszczelej. Pod koniec października 2017, nie z jej winy, doszło do zalania sufitu w łazience. - 3 listopada 2017 dokonałam zgłoszenia telefonicznego o zaistniałej sytuacji. Po wizycie pracowników z działu technicznego MZGM ustalono, że powodem przecieku wody z dachu jest pozostałość rury wywiewnej znajdującej się nad łazienką – wyjaśnia nasza czytelniczka.
Do 6 lutego 2018 roku nie nastąpiła naprawa zgłoszonej usterki. 7 lutego pani Teresa złożyła pismo do MZGM z prośbą o wycięcie pozostałej rury wywiewnej, ponieważ nadal przez sufit przedostawała się woda opadowa i miała wiecznie zalane mieszkanie.
Jeszcze w lutym otrzymała odpowiedź na swoje pismo, w którym została poinformowana, że wyeliminowanie przecieku zostanie wykonane przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. - O terminie miałam zostać poinformowana – tłumaczy. [ads1]
Ponieważ nic się nadal nie działo, a nasza czytelniczka miała wrażenie, jakby o niej zapomniano, 26 marca zwróciła się ponownie do zarządcy lokalu o wycięcie rury wywiewnej.
Niemal dwa miesiące później, w maju, po kilkukrotnej interwencji telefonicznej z prośbą o odpowiedź na pismo oraz usunięcie usterki otrzymała odpowiedź, iż wspólnota mieszkaniowa nie wyraża zgody na wycięcie pozostałości rury wywiewnej ponad dachem. - Mało tego, oni mnie wzywali do otworzenia wywiewki w lokalu na własny koszt – mówi oburzona.
W sierpniu 2018 roku pani Teresa złożyła ponownie pismo do Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej TBS. - Niestety do dziś nie otrzymałam odpowiedzi, nie została też naprawiona usterka. Muszę dodać, że w związku z zalaniem sufitu poniosłam straty materialne w łazience, zniszczone zostały szafki łazienkowe, płytki, pralka, szafka umywalkowa oraz sufit podwieszany. I co ja mam teraz zrobić? - zadaje pytanie czytelniczka.
Niestety pani Teresa nie ma co liczyć na pomoc Wspólnoty z kilku powodów. MZGM TBS, za pośrednictwem prezesa Arkadiusza Kochanowicza poinformował nas, że wszystko jest winą pani Teresy.
„Informuję, że podczas oględzin przeprowadzonych w łazience 13 marca 2018 roku stwierdzono brak części instalacji napowietrzającej pion kanalizacyjny – fragment rury napowietrzającej został wycięty do płaszczyzny sufitu. Stwierdzono również fakt pozostawienia części instalacji przebiegającej przez przestrzeń stropodachu i ponad dachem. Taka sytuacja stwarzała i stwarza możliwość przedostawania się wód opadowych i powstawania zacieków na suficie. W tym miejscu trzeba dodać, iż czynności powyżej opisane zostały wykonane bez wiedzy i zgody Zarządu Wspólnoty oraz Administratora” - czytamy.
Na koniec prezes nas informuje, że „Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej z ul. Pszczelej, po konsultacji z członkami Wspólnoty, nie wyraził zgody na usunięcie pozostałej części instalacji napowietrzającej na koszt Wspólnoty i ostatecznie wezwał właściciela lokalu do odtworzenia przedmiotowej instalacji na koszt własny”.
I co w tej sytuacji można zrobić? Niewiele. Okazuje się, że choć początkowo remont miał być wykonany na koszt zarządcy, to po kilku miesiącach zdanie Wspólnoty się zmieniło.[ads2]

Co się składa na czynsz?
Przy okazji postanowiliśmy się bliżej przyjrzeć z czego składa się czynsz, który co miesiąc wpłacamy na konto zarządcy budynku. Pewnie niewiele osób wie, że czynsz składa się z opłat niezależnych od zarządcy, a więc zazwyczaj zależnych od lokatorów oraz z opłat zależnych od zarządcy, czyli najczęściej niezależnych od lokatorów.
Opłaty niezależne od zarządcy to te, na których wysokość nie mają wpływu spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty czy prywatni właściciele nieruchomości. Jest to między innymi opłata za zużycie wody i za kanalizację, także za abonament. Ten ostatni element dotyczy usługi dostarczenia, czyli gotowości i utrzymania przesyłu wody. W skrócie można wyjaśnić, że nawet, jeśli nie będzie nas dłużej w domu, to nie zapłacimy za zużycie, ale abonament jak najbardziej.
Niezależna od zarządcy jest także opłata za ogrzewanie, czy to miejskie, czy gazowe, dostawa energii elektrycznej do części wspólnych budynku, podatek od nieruchomości, wywóz śmieci.
W czynszu płacimy także to, co jest zależne od zarządcy, czyli pieniądze przeznaczane na pensje dla zarządcy, pracowników, utrzymanie budynku mieszkalnego, ubezpieczenie posesji, prowadzenie konta dla nieruchomości, usługi sprzątania, drobne remonty i usuwanie usterek. Do tych opłat zalicza się także obsługę prawną, żeby miał kto wysyłać upomnienia i prowadzić sprawy zadłużonych lokatorów.
Opłatą zależną najczęściej bywa, choć nie zawsze musi - odpis na fundusz remontowy. W wielu przypadkach, jak w tym opisanym przez nas, to zarząd Wspólnoty nie zgodził się na usunięcie pozostałej części instalacji napowietrzającej na jej koszt.

Jola Marciniak
fot. archiwum

Reklama

Wspólnota powiedziała - nie komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

usługi remontowo-budowlane

Ekipa budowlana wykona: murowanie ,dach ,docieplenie budynku ,elewację ,adaptacje poddasza ,usługi wykończeniowe i remontowe . Terminowo i fachowo..


KONCESJONOWANE złomowanie

KONCESJONOWANE złomowanie pojazdów w celu wyrejestrowania, możliwość odbioru 7:00 - 22:00. Skup aut.


SKUP - KASACJA SAMOCHODOW

Stacja Demontażu Pojazdów POLMO-ZBYT-BIS tel. 500 275 103 , 507 119 443 SKUP POJAZDÓW DO WYREJESTROWANIA osobowe ciężarowe autobusy -płatność -..


CYKLINOWANIE bezpyłowe.

CYKLINOWANIE bezpyłowe. Solidnie, gwarancja.


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"