:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
.
Edukacja - szkoły , książce nigdy - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 07/06/2016 11:45

Przedszkolaki, uczniowie szkół podstawowych i gimnazjaliści podjęli się czytelniczego wyzwania. W ósmej edycji Konkursu Pięknego Czytania wystartowała grupa 71 pasjonatów, którym nie straszna dykcja, intonacja, interpretacja i całkiem nieznane teksty.
Spotkanie z książką w konkursowej formule to projekt od kilku lat realizowany przez Bibliotekę Pedagogiczną w Płocku, Bibliotekę dla dzieci im. Wandy Chotomskiej, Zespół Szkół nr 3 w Płocku oraz Oddział Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich w Płocku. – Liczba uczestników biorących udział w tegorocznej edycji konkursu jest rekordowa. Tak duże zainteresowanie Konkursem Pięknego Czytania pozwala mieć nadzieję, że rośnie pokolenie aktywnych czytelników, które na plus zmieni statystyki na temat czytelnictwa w Polsce. Najważniejsze jest jednak to, że dzieci i młodzież nie tylko od święta, ale na co dzień, dla przyjemności, spędzają czas wolny z książką – mówiła Agnieszka Olczyk-Twardy, dyrektor Biblioteki Pedagogicznej w Płocku.
A co czytają w domu i polecają swoim rówieśnikom do czytania młodzi ludzie? O to pytała uczestników prowadząca konkurs Dorota Dądzik, nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 11 w Płocku. Uczniowie wymieniali znane wszystkim tytuły, jak: „Ania z Zielonego Wzgórza”, „Karolcia” czy „Kubuś Puchatek”, ale także „Zwycięskie Bitwy Polaków” czy biografię Roberta Lewandowskiego. Dlaczego warto czytać książki? – Bo są ciekawe, są jak lekarstwo. W książce nigdy nie ma nudy, jest za to więcej prawdy i można czytać ją nawet wtedy, gdy nie ma internetu – mówili uczniowie. Gdyby sami mieli napisać książkę, to byłaby to opowieść o rozbitkach na bezludnej wyspie z romantycznym wątkiem, albo też podróżnicza, sensacyjna, z mocno kryminalną przygodą.
Uczestnicy konkursu oceniani byli w czterech kategoriach wiekowych: przedszkolaki, uczniowie klas I–III, IV–VI szkół podstawowych, gimnazjaliści. W grupie przedszkolaków I miejsce zajęła Marika Zawadzka (Przedszkole Prywatne „PINOKIO” w Płocku, nauczyciel: Pani Sylwia Kowalska). Wśród uczestników z klas I–III szkół podstawowych I miejsce jurorzy przyznali Amelii Góralskiej (Szkoła Podstawowa im. Gustawa Zielińskiego w Sikorzu, nauczyciel – Marzena Statkiewicz). W gronie czytelników z grupy reprezentującej klasy IV–VI najlepiej z czytaniem tekstu poradził sobie Jan Jaworski (Szkoła Podstawowa nr 6 im. Druha Wacława Milke w Płocku, nauczyciel – Jolanta Kikolska), a wśród gimnazjalistów I miejsce zajęła Aleksandra Ners (Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. gen. Józefa Hallera w Płocku, nauczyciel – Olga Tłuchowska).
Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. Tygodnik Płocki był jego patronem medialnym. rad

Reklama .

W książce nigdy nie ma nudy komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

PROMOCJA 699zl Węgiel

Witam mam do sprzedania węgiel Ekogroszek , orzech , kostka , miał ceny bardzo atrakcyjne .


Reklama .


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"