:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Portale społecznościowe – Facebook nadal deklasuje konkurencję

Inne, Portale społecznościowe Facebook nadal deklasuje konkurencję - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 07/11/2019 12:03

W 2018 roku ponad połowa – 56 proc. – mieszkańców krajów Unii Europejskiej w wieku od 16 do 74 lat regularnie korzystała z serwisów społecznościowych. W Polsce najpopularniejszy pozostaje Facebook, który docierał do ponad 76 proc. polskich internautów w grudniu 2018 roku, a jak jest na świecie? Czy zmienia się nasze podejście do mediów społecznościowych?

Prawie 3,5 mld użytkowników serwisów social media

Hootsuite i We Are Social przeprowadziły badania i sformułowały ich wyniki w raporcie „Digital 2019”. Dotyczy on tego, w jaki sposób ludzie używają internetu, urządzeń mobilnych, social media oraz e-commerce. Wiemy na podstawie wspominanych badań, że w 2018 roku w każdej sekundzie przybywało 11 nowych użytkowników sieci. W skali światowej z internetem połączonych jest 4,388 mld ludzi, czyli 57 proc. światowej populacji. W samej Europie jest 724,7 mln użytkowników sieci. Ilu z nich korzysta z mediów społecznościowych?

Łącznie serwisy social media na całym świecie mają 3,484 mld użytkowników, czyli 45 proc. całej populacji internautów, i sukcesywnie zyskują na znaczeniu. W Europie jest to 462,5 mln osób. Co ciekawe, coraz częściej użytkownicy korzystają z portali społecznościowych za pomocą urządzeń mobilnych – to 3,256 mld osób.

Modelowy użytkownik serwisów społecznościowych

Według raportu Digital 2019 największą grupę osób, które korzystają z serwisów społecznościowych, stanowią mężczyźni w wieku od 25 do 34 lat – to aż 19 proc. wszystkich, którzy sięgają do sfery social media. Drugą co do liczebności grupą są panowie w wieku od 18 do 24 lat. Do najmniejszej grupy użytkowników serwisów społecznościowych należą seniorzy, w wieku 65 lat i więcej, bez względu na płeć.

Zarejestrowani w serwisach społecznościowych są bardzo aktywni. Średnio spędzamy na korzystaniu z takich portali w ciągu dnia aż 2 godziny i 16 minut, czyli nawet 1/3 całkowitego czasu poświęcanego na aktywność w sieci.

Serwisy społecznościowe popularne na świecie

Według stanu ze stycznia 2019 roku zdecydowanie najwięcej użytkowników ma serwis Facebook, z którego korzysta na co dzień ponad 2,271 mld osób. Nieco mniej, bo około 1,9 mld użytkowników ma serwis YouTube, a podium wśród serwisów społecznościowych zamyka Instagram z liczbą około 1 mld korzystających. Oprócz tego istnieją też bardzo znane komunikatory internetowe, które w raporcie Digital 2019 zostały ujęte jako platformy społecznościowe. Najpopularniejsze z nich to WhatsApp z 1,5 mld użytkowników, Messenger FB z 1,5 mld użytkowników oraz WeChat z 1,083 mld użytkowników.

Rok 2018 oznaczał straty na popularności takich serwisów jak Snapchat i Twitter. Aplikacja do robienia „snapów” odnotowała spadek aż o 12 proc., co przekłada się na ubytek około 41 mln użytkowników.

Polacy w serwisach społecznościowych – polska sfera social media ma się dobrze!

Eurostat podaje, że co drugi polski internauta korzysta regularnie z serwisów społecznościowych. Na tle innych narodów w Europie zajmujemy dobrą pozycję – powyżej średniej unijnej. Za nami są Słoweńcy, Włosi i Francuzi z wynikiem 42 proc.

Z kolei według raportu Digital 2019 47 proc. użytkowników z naszego kraju korzysta z social media (18 mln ludzi), podczas gdy średnia światowa to nieco mniej, bo 45 proc. Na przeciętnego użytkownika mediów społecznościowych w naszym kraju przypada nieco ponad 7 kont na portalach społecznościowych.

W Polsce największą popularnością wśród serwisów social media w styczniu 2019 roku cieszył się YouTube, z którego korzystało 89 proc. użytkowników. Tuż za nim był serwis Facebook, z 85 proc. użytkowników, oraz Instagram – 43 proc. użytkowników. Szybki internet, z którego coraz częściej korzystają Polacy, między innymi dzięki technologii światłowodowej UPC, pozwala na wygodne korzystanie w serwisach społecznościowych z multimediów, w tym ze streamingu wideo, który także zyskuje na popularności wśród rodzimych użytkowników.

Reklama


Portale społecznościowe – Facebook nadal deklasuje konkurencję komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

KONCESJONOWANE złomowanie

KONCESJONOWANE złomowanie pojazdów w celu wyrejestrowania, możliwość odbioru 7:00 - 22:00. Skup aut.


CYKLINOWANIE bezpyłowe.

CYKLINOWANIE bezpyłowe. Solidnie, gwarancja.


Kupię mieszkanie trzypokojowe

Pilnie kupię mieszkanie trzypokojowe do remontu najchętniej Podolszyce lub Międzytorze, ale rozważę każdą propozycję. Pozdrawiam 517-954-164


Witam Udzielę korepetycji z chemii dla uczniów szkół podstawowych, szkół średnich oraz studentów. Jestem absolwentem Wydziału Budownictwa, Mechaniki..


Reklama
 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"