:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?


Nie daj się naciągnąć! Opisujemy sztuczki marketingowe sprzedawców pokazowych

Warto wiedzieć, naciągnąć! Opisujemy sztuczki marketingowe sprzedawców pokazowych - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 18/10/2019 14:11

„Gratulujemy! Jeśli przyjdzie pan/pani na nasz pokaz, otrzyma pani wyjątkowy prezent” – zapewne wielu z naszych czytelników słyszało nie raz w telefonie takie słowa. Sprawa znana, trwająca od lat i wielokrotnie omawiana – zaproszenia na różnego rodzaju pokazy. Niemniej jeszcze raz podpowiadamy, czy warto brać udział w takich wydarzeniach i jak uchronić się przed tzw. naciąganiem.

Na początku warto wspomnieć, że samo nękanie telefonami dotyczącymi najróżniejszych zaproszeń na pokazy, zakupy itp. może być niezgodne z prawem. Kiedy? Przedsiębiorca dzwoniący do danej osoby w celach marketingowych lub zlecający to innej firmie, musi mieć na to wyraźną zgodę (art. 172 Prawa telekomunikacyjnego).
Niestety często sami nie wiemy, że takiej zgody udzieliliśmy. Najczęściej dzieje się tak w przypadku abonamentów telewizyjnych czy komórkowych, gdzie wyrażenie zgód marketingowych warunkuje niższą cenę. Dlatego później konsultanci mogą do nas zadzwonić z nową ofertą, ponieważ numer klienta znajduje się w bazie.
Podobnie może być w przypadku pokazów. Firmy, które je organizują, przekazują sobie nawzajem bazy danych. Czasem nielegalnie, czasem w wyniku wyrażenia na to zgody klientów. Dzwonią i zapraszają na niesamowity, fascynujący, ciekawy – tu epitety można by wyliczać w nieskończoność – pokaz prezentujący – tu znów odpowiednie epitety – artykuły, przyrządy, produkty itd. Kto zna swoje prawa, może takie nękanie zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jednak część osób bierze udział w takich spotkaniach – i to nie jeden raz.
O tym, jak przebiega takie spotkanie i jak wyglądają najczęstsze chwyty marketingowe przeczytacie w najbliższym wydaniu Tygodnika Płockiego.

(jb)

Reklama

Nie daj się naciągnąć! Opisujemy sztuczki marketingowe sprzedawców pokazowych komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kupię mieszkanie trzypokojowe

Pilnie kupię mieszkanie trzypokojowe do remontu najchętniej Podolszyce lub Międzytorze, ale rozważę każdą propozycję. Pozdrawiam 517-954-164


KONCESJONOWANE złomowanie

KONCESJONOWANE złomowanie pojazdów w celu wyrejestrowania, możliwość odbioru 7:00 - 22:00. Skup aut.


CYKLINOWANIE bezpyłowe.

CYKLINOWANIE bezpyłowe. Solidnie, gwarancja.


Witam Udzielę korepetycji z chemii dla uczniów szkół podstawowych, szkół średnich oraz studentów. Jestem absolwentem Wydziału Budownictwa, Mechaniki..


Reklama
 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"