:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Kilkadziesiąt milionów złotych kary dla UPC. Klienci odzyskają pieniądze

Aktualności, Kilkadziesiąt milionów złotych Klienci odzyskają pieniądze - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 20/08/2019 08:24

Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku informuje, że Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie nałożył prawie 33 mln. złotych kary na firmę UPC za stosowanie niedozwolonych klauzul umownych.

Zakwestionowane postanowienia dotyczą m.in. możliwości jednostronnego podwyższania abonamentu za telewizję kablową oraz zmiany istotnych warunków w wykonywanych umowach.

Prezes UOKiK uznał za niedozwolone klauzule, które dotyczyły następujących zagadnień:

  • UPC Polska gwarantował tylko liczbę kanałów telewizyjnych o określonej tematyce, a nie konkretne programy wskazane w wykazie.
  • UPC Polska zastrzegał, że wyłączenie kanałów nie jest zmianą umowy. W efekcie przy umowach na czas określony konsument musiałby ponosić opłaty, gdyby chciał zrezygnować z usług UPC.
  • Wprowadzanie podwyżek bez konkretnych powodów. UPC zastrzegała, że przy umowach na czas nieoznaczony ma prawo zwiększyć abonament od 5 do 8 zł raz w roku, jednak nie podawał z jakich przyczyn.
  • Decydowanie o tym, czy wizyta technika była nieuzasadniona. Wtedy UPC obciążał konsumenta opłatą 50 zł. Ocena tego, czy serwis był potrzebny, była jednostronna, a konsument nie mógł jej zweryfikować.
  • Zbyt ogólne przesłanki do wypowiedzenia klientowi umowy lub ich brak, np. UPC zastrzegał, że może to zrobić z „ważnych przyczyn, w szczególności prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych”. Tym samym klient nie wiedział, jakie czynniki sprawią, że nie będzie mógł korzystać z usług UPC.

Ponadto prezes UOKiK nakazał UPC Polska poinformować konsumentów o decyzji i oddać im opłaty za podwyżki abonamentu czy nieuzasadnione wezwanie technika. Przedsiębiorca powinien też przywrócić klientom usunięte kanały telewizyjne, jeżeli są one nadal dostępne w ofercie.

Decyzja nie jest prawomocna jednak wszyscy konsumenci, którzy stwierdzą, że ich umowy zawierają niedozwolone postanowienia umowne przytoczone powyżej powinni zwrócić się na piśmie z reklamacją do UPC lub zgłosić się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku w celu uzyskania szczegółowych informacji lub dalszej pomocy w tym zakresie.

W przypadku dodatkowych pytań można skontaktować się z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Urzędzie Miasta Płocka, al. Piłsudskiego 6, II piętro, pok. 213/ 214 lub pod numerem telefonu: (24) 367-15-81.

Opr. (jac)

Reklama

Kilkadziesiąt milionów złotych kary dla UPC. Klienci odzyskają pieniądze komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama .

Ogłoszenia PREMIUM

PROMOCJA 699zl Węgiel

Witam mam do sprzedania węgiel Ekogroszek , orzech , kostka , miał ceny bardzo atrakcyjne .


Sprzedam działkę 3200m

Sprzedam działkę budowlaną / inwestycyjną w Juryszewie koło Płocka wraz z 3 budynkami! Inwestycja idealna pod praktycznie każdego rodzaju..


Reklama


 Reklama
.


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"