:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
.

Kabrioletem na 200-lecie

Instytucje, Kabrioletem lecie - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 28/03/2018 08:31

Z Leonardem Sobierajem, dyrektorem Muzeum Mazowieckiego w Płocku rozmawia Lena Szatkowska. 


Czy to prawda, że będzie pan jeździł po Płocku czerwonym kabrioletem aero?
– Jeździł nie będę. Mam nadzieję, że ten wspaniały produkowany w Czechach samochód z 1934 roku stanie się częścią nowej ekspozycji art déco w budynku przy Kolegialnej 6. Gdyby udało się go zakupić, byłby niezwykle atrakcyjną i niepowtarzalną ozdobą kolekcji, którą cały czas rozwijamy. W tej chwili mamy już około 1500 obiektów artdecowskich.

Przed kilkoma laty kolekcja art déco wzbogaciła się o głośny obraz Tamary Łempickiej „Martwa natura”. Co jeszcze znajduje się na liście zakupów?
– Takie zakupy jak obraz Łempickiej są bardzo pożądane, ale rzadko udaje się nabyć tej klasy eksponat. Wiele zależy od mecenasów. W tym przypadku pomógł PKN ORLEN. Obraz kupiliśmy od spadkobierców za pośrednictwem Desy Unicum. Jest naszą wizytówką. Bardzo interesuje się nim zagranica. Ostatnio był pokazywany na wystawach w Turynie i w Weronie, a jesienią pojedzie do Madrytu.
W kwestii zakupów wspiera nas również PERN, ale przede wszystkim o rozwój muzealnych kolekcji dba nasz organizator – Zarząd Województwa Mazowieckiego. Dodam, że kolekcja art déco wzbogaciła się ostatnio o suknię wieczorową w formie wąskiej tuby, rzadko spotykaną na rynku. Kupiliśmy też 37-częściowy serwis śniadaniowy, model Madelaine, z wytwórni Rosenthal, akwarelę „Martwa natura z różami” Teodora Grotta, ucznia Wyczółkowskiego i srebrną biżuterię z wisiorami projektu Henryka Grunwalda.
Planujemy zakup dwóch cennych kilimów z okresu międzywojnia, autorstwa Romana Orszulskiego i Bogdana Tretera oraz aktu kobiecego belgijskiego artysty Leona de Smet z 1927 roku.
Obraz Łempickiej będzie ozdobą wystawy art déco w nowym budynku.

W jakim stadium jest rewitalizacja kamienicy przy Kolegialnej? Jakie ekspozycje tam powstaną?
– W kolejnym, już piątym przetargu wzięły udział dwie firmy. W chwili obecnej trwa wyłanianie wykonawcy. Poprzednie nie powiodły się z powodu zbyt wysokiej ceny. Mam nadzieję, że już wkrótce rozpoczną się prace budowlane. Otwarcie pierwszego etapu projektu planujemy na przełom 2019/2020 roku. W drugim planujemy dalszą rozbudowę przyległych oficyn, gdzie znajdą się wystawy poświęcone sławnym płocczanom: Władysławowi Broniewskiemu, Mirze Zimińskiej-Sygietyńskiej, Stefanowi Themersonowi. Trzeba o nich dbać i pokazywać w nowoczesnych aranżacjach, przyciągających młodych ludzi. Cały projekt powinien być gotowy przed jubileuszem 200-lecia w 2021 roku.

Jak zainteresować młodego odbiorcę wizytą w muzeum? Zaproponować mu nowoczesną edukację z wykorzystaniem multimediów?

Reklama .

Kabrioletem na 200-lecie komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama .

Ogłoszenia PREMIUM

PROMOCJA 699zl Węgiel

Witam mam do sprzedania węgiel Ekogroszek , orzech , kostka , miał ceny bardzo atrakcyjne .


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"