:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
.

Czy równouprawnienie w płacach sportowców ma sens?

Aktualności, równouprawnienie płacach sportowców - zdjęcie, fotografia
Tygodnik Płocki 16/08/2019 08:41

Przy okazji ostatnich Mistrzostw Świata w piłce nożnej kobiet na nowo rozgorzała dyskusja nt. równouprawnienia. Tę dyskusję podsycała Megan Rapinoe, kapitan tryumfatorek z USA. Na konferencji prasowej przed finałem turnieju 34-latka postanowiła ostatecznie dać upust swojej frustracji, głosząc, że gest Infantino, który zapowiedział, iż w najbliższym turnieju tej rangi podwoi pulę nagród, jest nieco opóźniony i to powinno stać się już teraz, a nie w 2023 roku.

Gest przewodniczącego FIFA miał na celu zmniejszenie różnic płac pomiędzy kobietami a mężczyznami. Pula nagród ostatnich męskich Mistrzostw Świata była równa 400 milionów dolarów, a kobiecych - 30 milionów dolarów. To ponad 13 razy mniej jak wskazują zakłady bukmacherskie. "Teraz powinniśmy podwoić pulę" - przekonywała Rapinoe. "W następnym turnieju powinna to być czterokrotność tego co dostajemy teraz. My na boisku zrobiłyśmy już wszystko i wydaje się, że każdy jest gotowy zrobić następny krok" - dodała. Trzeba też dodać, że te Mistrzostwa cieszyły się dosyć sporą popularnością. Na finale turnieju zasiadło prawie 58 tysięcy kibiców. Dyrektor TVP Sport, Marek Szkolnikowski pochwalił się na Twitterze, że półfinał Anglia - USA oglądało średnio 332 tysiące widzów, a w najciekawszych momentach nawet pół miliona. Cóż, co by nie mówić te statystyki mówią, że powinno dążyć się do równych płac. Ale czy aby na pewno?

Bilety na finał są o wiele tańsze, a reklamodawcy rzadziej korzystają z wizerunku sportsmanek w porównaniu ze sportowcami. Jak dobrze rozumiemy Rapinoe chce odgórnie nakazać wydawania większych pieniędzy na kobiecy sport, ale to chyba tak nie działa. Np. taki Adiddas, który ma akurat sporo ambasadorek, nie zrobi nagłej rewolucji w sponsoringu i nie da tyle samo pieniędzy Alex Morgan ile Lionelowi Messiemu. To rozumie się samo przez się. Wiadomo, że trend powoli się odwraca i kobiety dochodzą do głosu w różnych dziedzinach życia, ale teraz nagłe zmienianie polityki FIFA nie doprowadziłyby do zwiększenia ich dochodów, toteż z tej perspektywy rozumiemy powściągliwość Gianiego Infantino, który został wygwizdany na ceremonii wręczenia medali po finale Mistrzostw Świata Kobiet.

A propos, dobrze widać to na liczbach legalnych bukmacherów. BETFAN miał bogatą ofertę na ten turniej i na zakłady esport. Jednak przez miesiąc, w ciągu którego trwały Mistrzostwa, zaledwie 7% stawek wszystkich kuponów było granych na te rozgrywki. I to mimo tego, że były one transmitowane na ogólnie dostępnym TVP Sport. Dla porównania nigdzie nie promowany Puchar Narodów Afryki przyniósł większe zyski (13%). Może więc warto byłoby pozwolić organizacjom decydować na co mają wydawać pieniądze? Jesteśmy przekonani, że FIFA nie chce działać na swoją niekorzyść i doskonale zdaje sobie sprawę ile obecnie warty jest kobiecy futbol. Nie uważamy też, że trzeba umniejszać kobiecym rozgrywkom czy je ignorować. Po prostu - jak w życiu - trzeba znaleźć "złoty środek".

Reklama .

Czy równouprawnienie w płacach sportowców ma sens? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

PROMOCJA 699zl Węgiel

Witam mam do sprzedania węgiel Ekogroszek , orzech , kostka , miał ceny bardzo atrakcyjne .


Sprzedam działkę 3200m

Sprzedam działkę budowlaną / inwestycyjną w Juryszewie koło Płocka wraz z 3 budynkami! Inwestycja idealna pod praktycznie każdego rodzaju..


Reklama .


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tp.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TYGODNIK PŁOCKI SP Z O O z siedzibą w Płock 09-402, Pl. Stary Rynek 27

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"